תמונת נושא בעמוד העסקי - טיפים חשובים
פורסם בתאריך 1 בינואר 2021 מאת: ליהי רז-דואניתמונת הנושא (קאבר) בעמוד העסקי בפייסבוק, היא אחד הדברים הראשונים שמושכים את עיני הקהל שלנו בבואו לבקר אצלנו (וירטואלית) בעסק. לכן, עלינו לוודא שהיא עדכנית, יפה ומעבירה את המסר שלנו, בצורה מיטבית.
לאחרונה, פרסמתי שרשור #פידבק_לתמונת_נושא בקהילת הפייסבוק שלי, עסקים משת"פים.
ההיענות והתוצרים שחברי הקבוצה הגיעו אליהם, לאחר קבלת משוב וביקורת בונה, הייתה מדהימה.
זה הזכיר לי להזכיר לכם, שלפעמים כל מה שדרוש זה רגע של תשומת לב ולא יותר משעה עבודת עיצוב בתוכנות נגישות וקלות להפעלה.
אז רגע לפני שאתם ניגשים לבחון את תמונת הנושא שלכם ולהחליפה באחרת, הנה מספר טיפים שחזרו ועלו בקבוצה, שיעזרו לכם לתכנן (ולבצע) תמונת נושא נפלאה עבור העסק שלכם:
1. ניתן (לפעמים) לעצב תמונת נושא לבד:
הכתובת הרשמית והנכונה ליצירת תמונת נושא מקצועית היא מעצב.ת גרפי.ת מוכשר.ת שמעצב.ת לטעמכם.עם זאת, כבעלי עסקים קטנים, אני ממליצה לכם כן להתנסות בתוכנות עיצוב בסיסיות שיעזרו לכם לקבל לידיכם שליטה מסוימת, שתאפשר לכם לגוון תמונות נושא בהתאם לחגים, עונות, מבצעים ומצב הרוח שלכם.
קיימות כיום תוכנות עריכה ידידותיות מאד (CANVA ,CRELLO) שהופכות את משימת העיצוב לאפשרית גם עבור חסרי רקע בתחום.
2. גודל תמונת הנושא צריך להיות מותאם גם למחשב וגם לסמארטפונים:
קהל היעד של רובנו מגיע לבקר אצלנו (אונליין) לפעמים מהמחשב ולפעמים מהסמארטפון או הטאבלט, לכן חשוב לוודא שחוויית הצפייה שלו בתכנים שלנו, לרבות בתמונת הנושא, תהיה נעימה וטובה בכל מצב.
כשאתם נכנסים לתוכנות העיצוב (CANVA, CRELLO) בחרו לעצב "תמונת נושא" – הגודל המומלץ ייראה טוב על מסך המחשב שלכם. אבל! שימו לב שבסמארטפונים גודל התמונה קטן יותר והיא נחתכת משני הצדדים. לכן, תמקמו את עיקר הנושא במרכז התמונה (בין אם זה אובייקט או מלל) ותבדקו שזה אכן נראה מצוין מכל מכשיר.
במידה והתמונה מכילה לוגו או טקסט, מומלץ להעלות קובץ PNG.
3. ודאו שתמונת הנושא מבהירה במה אתם עוסקים, מזמינה ומושכת:
תשאלו את עצמכם האם התמונה משדרת את המסר הנכון לקהל שלכם. האם ברור למי שמגיע לבקר מה אתם מוכרים ומה הייחוד שלכם?
4. תמונה באיכות טובה:
לעתים תמונה אחת טובה של המוצרים שלכם מספיקה כתמונת נושא. תקפידו על איכות תמונה גבוהה, קומפוזיציה מעניינת וצבעוניות מושכת, ובהחלט אפשר לצלם גם במצלמה ביתית.
זכרו שתמונה איכותית שמצלמת את האוכל שלכם, למשל, עדיפה על תמונת סטוק שכל אחד אחר יכול לרכוש.
תראו את תמונת הנושא המצוינת שצילמה הקונדיטורית חני אסולין, בעלת המותג Crunch:
2. גודל תמונת הנושא צריך להיות מותאם גם למחשב וגם לסמארטפונים:
קהל היעד של רובנו מגיע לבקר אצלנו (אונליין) לפעמים מהמחשב ולפעמים מהסמארטפון או הטאבלט, לכן חשוב לוודא שחוויית הצפייה שלו בתכנים שלנו, לרבות בתמונת הנושא, תהיה נעימה וטובה בכל מצב.
כשאתם נכנסים לתוכנות העיצוב (CANVA, CRELLO) בחרו לעצב "תמונת נושא" – הגודל המומלץ ייראה טוב על מסך המחשב שלכם. אבל! שימו לב שבסמארטפונים גודל התמונה קטן יותר והיא נחתכת משני הצדדים. לכן, תמקמו את עיקר הנושא במרכז התמונה (בין אם זה אובייקט או מלל) ותבדקו שזה אכן נראה מצוין מכל מכשיר.
במידה והתמונה מכילה לוגו או טקסט, מומלץ להעלות קובץ PNG.
3. ודאו שתמונת הנושא מבהירה במה אתם עוסקים, מזמינה ומושכת:
תשאלו את עצמכם האם התמונה משדרת את המסר הנכון לקהל שלכם. האם ברור למי שמגיע לבקר מה אתם מוכרים ומה הייחוד שלכם?
4. תמונה באיכות טובה:
לעתים תמונה אחת טובה של המוצרים שלכם מספיקה כתמונת נושא. תקפידו על איכות תמונה גבוהה, קומפוזיציה מעניינת וצבעוניות מושכת, ובהחלט אפשר לצלם גם במצלמה ביתית.
זכרו שתמונה איכותית שמצלמת את האוכל שלכם, למשל, עדיפה על תמונת סטוק שכל אחד אחר יכול לרכוש.
תראו את תמונת הנושא המצוינת שצילמה הקונדיטורית חני אסולין, בעלת המותג Crunch:
5. תהיו מקוריים:
תבדלו את עצמכם מהשאר. אם אתם עורכי דין, למשל, השתדלו להימנע משימוש בסימן שחוק של מאזניים.
נסו למצוא את הבידול שלכם ולהבליט אותו. אם אתם עורכי דין יצירתיים, שמחים ורעננים, תשתמשו בצבעוניות מתאימה כדי לספר לנו שאתם עורכי דין מזן נפלא שכזה.
6. ערכים:
ודאו שהערכים העומדים בבסיס העסק שלכם באים לידי ביטוי, כמה שניתן, בתמונת הנושא. למשל, אם אחד מערכי הליבה של העסק הוא "מינימליזם" דאגו שגם תמונת הנושא שלכם תהיה כזאת. אם אנרגיה גבוהה, מלאת חיים וצבע מאפיינת אתכם – עדיף שלא תלכו על תמונת נושא "שחור-לבן".
7. לוגו:
זה לא הכרחי להוסיף את תמונת הלוגו שלכם לתמונת הנושא, אך בהחלט אפשרי ויעזור לעתים לקהל שלכם לזהות אתכם במהירות.
8. מספר טלפון או כתובת דוא"ל:
ניתן לשקול להוסיף לתמונת הנושא מספר טלפון או כתובת דוא"ל לטובת מי שרוצה ליצור עמכם קשר באמצעים אלו, אך שוב - זה לא הכרחי. לרוב, כשלקוחות גוללים בעמוד עסקי, הם יודעים איך להשיג אתכם ובאפשרותם לשלוח הודעה מתוך העמוד העסקי. ברוב המקרים אין סיבה להוציא אותם מהפייסבוק ו"לבקש" מהם להתקשר או לשלוח דוא"ל.
עם זאת, אם קהל היעד שלכם לרוב יוצר קשר בדרכים אלו וכך בפועל מגיעות רוב הפניות אליכם, רצוי להוסיף את הפרטים הללו.
עדיף בשורה התחתונה ובאופן שלא ישתלט על יתר הפריטים בתמונה.
תבדלו את עצמכם מהשאר. אם אתם עורכי דין, למשל, השתדלו להימנע משימוש בסימן שחוק של מאזניים.
נסו למצוא את הבידול שלכם ולהבליט אותו. אם אתם עורכי דין יצירתיים, שמחים ורעננים, תשתמשו בצבעוניות מתאימה כדי לספר לנו שאתם עורכי דין מזן נפלא שכזה.
6. ערכים:
ודאו שהערכים העומדים בבסיס העסק שלכם באים לידי ביטוי, כמה שניתן, בתמונת הנושא. למשל, אם אחד מערכי הליבה של העסק הוא "מינימליזם" דאגו שגם תמונת הנושא שלכם תהיה כזאת. אם אנרגיה גבוהה, מלאת חיים וצבע מאפיינת אתכם – עדיף שלא תלכו על תמונת נושא "שחור-לבן".
7. לוגו:
זה לא הכרחי להוסיף את תמונת הלוגו שלכם לתמונת הנושא, אך בהחלט אפשרי ויעזור לעתים לקהל שלכם לזהות אתכם במהירות.
8. מספר טלפון או כתובת דוא"ל:
ניתן לשקול להוסיף לתמונת הנושא מספר טלפון או כתובת דוא"ל לטובת מי שרוצה ליצור עמכם קשר באמצעים אלו, אך שוב - זה לא הכרחי. לרוב, כשלקוחות גוללים בעמוד עסקי, הם יודעים איך להשיג אתכם ובאפשרותם לשלוח הודעה מתוך העמוד העסקי. ברוב המקרים אין סיבה להוציא אותם מהפייסבוק ו"לבקש" מהם להתקשר או לשלוח דוא"ל.
עם זאת, אם קהל היעד שלכם לרוב יוצר קשר בדרכים אלו וכך בפועל מגיעות רוב הפניות אליכם, רצוי להוסיף את הפרטים הללו.
עדיף בשורה התחתונה ובאופן שלא ישתלט על יתר הפריטים בתמונה.
9. אל תעמיסו על תמונת הנושא אובייקטים קטנים מדי:
זכרו שמשתמשים רבים רואים את תמונת הנושא מהסמארטפונים ולכן פרט קטן מדי נראה מזערי או בלתי מזוהה.
תקפידו על קו נקי, ברור ולא עמוס מדי.
10. שיווק אירועים בתמונת הנושא:
מרצים בקרוב? משתתפים ביריד? פוצחים ב-SALE חד-פעמי לרגל יום ההולדת? תעדכנו את תמונת הנושא וספרו ללקוחות שלכם.
אבל! אל תשכחו לעדכן בחזרה את תמונת הנושא בתום האירוע, על מנת להישאר מעודכנים ועדכניים בעיני הקהל שלכם.
11. תמונה שלכם:
הרבה פעמים יכולה להיות רלבנטיות לתמונה שלכם בתמונת הנושא, למשל בקרב מובילי דעת קהל שמזוהים ויזואלית או דוגמנים.
יכולה להיות רלבנטיות גם לתמונה של עו"ד או מטפל. עם זאת, ברוב המקרים ניתן להסתפק בתמונה שלכם בתמונת הפרופיל, לכל היותר.
12. מילים ומשפטים בתמונת הנושא:
אל תעמיסו מלל. תמונת הנושא נועדה להעביר מסר ברור ומהיר.
כמו כן, מלל רב מדי הופך קטן ובלתי קריא על צג הסמארטפונים.
לרוב, אין צורך להשתמש בסימני קריאה, שאלה או ... (שלוש נקודות) ועדיף לכתוב קצר ולעניין.
13. תרעננו:
מדי פעם בפעם שימו לעצמכם תזכורת ביומן לחזור ולוודא שתמונת הנושא שלכם עדכנית ושהיא לא מעבירה מסר לא אקטואלי.
אם מצוינים על גבי התמונה תאריכים לא רלבנטיים – מחקו אותם. אם המוצרים/השירותים המוצגים בתמונה כבר לא קיימים אצלכם – החליפו תמונה.
זכרו שמשתמשים רבים רואים את תמונת הנושא מהסמארטפונים ולכן פרט קטן מדי נראה מזערי או בלתי מזוהה.
תקפידו על קו נקי, ברור ולא עמוס מדי.
10. שיווק אירועים בתמונת הנושא:
מרצים בקרוב? משתתפים ביריד? פוצחים ב-SALE חד-פעמי לרגל יום ההולדת? תעדכנו את תמונת הנושא וספרו ללקוחות שלכם.
אבל! אל תשכחו לעדכן בחזרה את תמונת הנושא בתום האירוע, על מנת להישאר מעודכנים ועדכניים בעיני הקהל שלכם.
11. תמונה שלכם:
הרבה פעמים יכולה להיות רלבנטיות לתמונה שלכם בתמונת הנושא, למשל בקרב מובילי דעת קהל שמזוהים ויזואלית או דוגמנים.
יכולה להיות רלבנטיות גם לתמונה של עו"ד או מטפל. עם זאת, ברוב המקרים ניתן להסתפק בתמונה שלכם בתמונת הפרופיל, לכל היותר.
12. מילים ומשפטים בתמונת הנושא:
אל תעמיסו מלל. תמונת הנושא נועדה להעביר מסר ברור ומהיר.
כמו כן, מלל רב מדי הופך קטן ובלתי קריא על צג הסמארטפונים.
לרוב, אין צורך להשתמש בסימני קריאה, שאלה או ... (שלוש נקודות) ועדיף לכתוב קצר ולעניין.
13. תרעננו:
מדי פעם בפעם שימו לעצמכם תזכורת ביומן לחזור ולוודא שתמונת הנושא שלכם עדכנית ושהיא לא מעבירה מסר לא אקטואלי.
אם מצוינים על גבי התמונה תאריכים לא רלבנטיים – מחקו אותם. אם המוצרים/השירותים המוצגים בתמונה כבר לא קיימים אצלכם – החליפו תמונה.
ואם בא לכם להציץ ולהשתתף בשרשור הפידבק על תמונת הנושא, אתם מוזמנים לקבוצה שלי, עסקים משת"פים.
תגובות
אהבתם? אשמח לשמוע מה דעתכםהיי, אני ליהי רז דואני, מלווה עסקית בתחומי ניהול עסק, מכירות, שיווק ופיתוח עסקי, בוגרת ההכשרה של טל איתן.
עו"ד בתחום המשפט האזרחי (בעלת תואר ראשון ותואר שני בהצטיינות במשפטים באונ' בר-אילן).
כשפרשתי לפני כ-6 שנים מעבודתי כעורכת דין שכירה, הוצאתי לאור בהוצאה עצמית ספר ילדים שכתבתי "אבקת הקסמים" והקמתי מותג ילדים בשם ממלכת החלומות. עיקר העשייה שלי שם במכירה סיטונאית של המוצרים לחנויות נבחרות בכל רחבי הארץ. מכאן גם נולדה אחת מן ההתמחויות האהובות עליי בליווי יוצרים בהליכי שיווק, מכירה והפצה של מוצריהם לחנויות וכן בליווי סופרים כל הדרך (הנפלאה) החל מהרעיון ועד להוצאה לאור של ספרם.
בקבוצת הפייסבוק שלי עסקים משת"פים אני מעודדת בעלי עסקים אחרים לשתף, לשת"פ ולצמוח יחד, כיום אני גם מלווה עסקים יד ביד בדרך לתכנון והוצאה לפועל של שיתופי פעולה מוצלחים.
כל מה שאני יודעת נובע מלימודים ארוכים וניסיון מעמיק בשטח, אני משלבת בליווי גם היבטים משפטיים (לא כתחליף לייעוץ משפטי)
מוזמנים להמשיך ולקרוא את המאמרים שלי בבלוג :)
עו"ד בתחום המשפט האזרחי (בעלת תואר ראשון ותואר שני בהצטיינות במשפטים באונ' בר-אילן).
כשפרשתי לפני כ-6 שנים מעבודתי כעורכת דין שכירה, הוצאתי לאור בהוצאה עצמית ספר ילדים שכתבתי "אבקת הקסמים" והקמתי מותג ילדים בשם ממלכת החלומות. עיקר העשייה שלי שם במכירה סיטונאית של המוצרים לחנויות נבחרות בכל רחבי הארץ. מכאן גם נולדה אחת מן ההתמחויות האהובות עליי בליווי יוצרים בהליכי שיווק, מכירה והפצה של מוצריהם לחנויות וכן בליווי סופרים כל הדרך (הנפלאה) החל מהרעיון ועד להוצאה לאור של ספרם.
בקבוצת הפייסבוק שלי עסקים משת"פים אני מעודדת בעלי עסקים אחרים לשתף, לשת"פ ולצמוח יחד, כיום אני גם מלווה עסקים יד ביד בדרך לתכנון והוצאה לפועל של שיתופי פעולה מוצלחים.
כל מה שאני יודעת נובע מלימודים ארוכים וניסיון מעמיק בשטח, אני משלבת בליווי גם היבטים משפטיים (לא כתחליף לייעוץ משפטי)
מוזמנים להמשיך ולקרוא את המאמרים שלי בבלוג :)
פוסטים קודמים
קונסיגנציה: לא מה שחשבתם
"שווה לי למכור לחנות בקונסיגנציה? האם בכלל יש דרך אחרת?" אני שומעת את השאלה הזאת המון. יוצרים ויבואנים רבים מסתייגים מאד משיטת המכירה הזאת ונמנעים מלשווק ולהפיץ את מוצריהם לחנויות בישראל.
קרא/י עוד..
מבוא לשיתופי פעולה בין (בעלי) עסקים
כשאומרים לבעל עסק קטן "כלי שיווקי" הוא יחשוב מהר מאד על קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל ועל יח"צ, ישלוף את הארנק ויוציא את תקציב הפרסום שלו להשקעה באפיק הנבחר. מתחת לאף קיים כלי שיווקי מדהים שמתאים לכל כיס, אבל בעלי עסקים רבים מתעלמים ממנו.
קרא/י עוד..
תמונת נושא בעמוד העסקי - טיפים חשובים
תמונת הנושא (קאבר) בעמוד העסקי שלנו בפייסבוק, היא אחד הדברים הראשונים שמושכים את העין כשבאים לבקר אצלנו (וירטואלית) בעסק
קרא/י עוד..
חפשו אותי בפייסבוק
קהילת עסקים משת"פים
"ממלכת החלומות" העמוד הרשמ
♥ ♥ ♥